Com fer un tast de vins a casa?

Ara que estem més estones a casa, és un bon moment per crear experiències que es puguin gaudir amb la família o els amics sense haver de desplaçar-se gaire lluny. Fer una vetllada amb un tast de vins a casa és una manera original de convertir un dia qualsevol en una experiència divertida.  

Un tast de vins és una activitat per despertar els sentits; olorar, degustar i admirar diferents varietats de vi mentre es descobreixen punts interesants del món vinícola. 

És una activitat fàcil d’organitzar i la podem fer presencial o per videoconferència. Connectar amb els amics i la família per compartir i gaudir de estones junts encara que no estem al costat, és senzill, pràctic i més habitual que mai. Caldrà que t’informis sobre el tipus de raïm i les diferències entre els vins per planificar l’activitat i fer-la molt divertida. Es pot convertir en un concurs, a veure qui endevina més trets del vi durant el tast i recompensar al guanyador amb una ampolla de vi com a premi. 

Preparació del tast de vins  

El primer punt important a tenir en compte és de quants vins constarà el tast. Quatre o cinc ampolles és un bon número per aquest tipus d’activitat lúdica organitzada a casa.  

Un altre factor clau és l’espai. Preparar el tast de vins en un escenari còmode i amb bona il·luminació és fonamental per observar les propietats dels diferents vins, determinar el color, la seva textura,… 

Els elements necessaris per fer un tast de vins homemade

– Taula ample per col·locar tot el material.  

– S’aconsella utilitzar estovalles de color blanc uniforme , per distingir bé el color del vi quan s’observa en la primera fase del tast. Si no tens unes estovalles blanques, uns tovallons individuals també aniran bé. 

– El nombre de copes ha de ser el mateix que la quantitat de productes a degustar. Una copa apropiada per fer un tast de vins ha de ser de cristall o de vidre fi (mai vidre gruixut, ni copa de plàstic o  de metall), totalment transparent perquè es pugui admirar el color del vi.  

– Llevataps per obrir les ampolles de vi. N’Hi ha per a tots els gustos, agafa el que més t’agradi.  

– Paper i bolígraf per cada participant per prendre notes dels vins.  

Un cop ho tenim tot , ja podem començar!  

Les  3 fases d’un tast de vins

El tast consisteix no sols a mirar, olorar i provar el vi, sinó en parlar, comentar i passar una estona agradable.  

Les tres fases del tast són : visual, olfactòria i gustativa.  

– La primera etapa és l’observació. Una anàlisi visual per obtenir informació important sobre la concentració i maduresa del vi.  Un vi blanc te un color pàl·lid, verdós o daurat i el vi negre és de color porpra o granat. És molt important posar atenció al color del vi. Una dada interessant del vi  negre és saber que van perdent color a mida que es va envellint.   

– La següent fase és l’olfactòria, cal alliberar els aromes del vi amb un moviment giratori de la copa i aspirar pel nas mentre el líquid encara es troba en moviment.  Les inhalacions han de ser llargues i profundes així com curtes i vigoroses. S’aconsella alternar-les per apreciar millor la fruita que conté el most (mores, groselles, maduixes, nabius, gerds,…), a més d’altres olors que provenen de les barriques on s’han conservat aquest suc de raïm i que el fa especial (cedre, vainilla, caramel,…). 

– Tercera i última fase és la gustativa.  Removeu la copa proveu el vi , i poseu atenció en les sensacions que transmet cada un d’ells . La seva temperatura, la seva astringència, intensitat, etc.  

Prepara el tast de vins amb els nostres productes: 

Conèixer els vins, el tipus de raïm i les diferències és la clau per preparar un tast de vins a casa. Et proposem organitzar aquesta experiència divertida amb una selecció de quatre dels nostres vins varietals. Són vins altament reconeguts per les seves qualitats organolèptiques.  

Verdejo: De to groc, fins i tot tonalitat una mica verdosa. Ens identifica amb els cítrics i les fruites blanques . 

Cabernet : Vi de color vermell intens i notes violàcies .  Pel que fa al seu sabor, es poden identificar elements com la grosella, cireres i prunes d’aroma profunda i de molt bon paladar.  

Syrah:  El seu color és d’un vermell brillant intens. És gustós i amb aroma a fruites silvestres i acidesa destacable. 

Garnatxa Blanca: Té un color groc lleuger i reflexes verdosos. Amb una intensitat de notes florals i de fruites tropicals . D’entrada fresca i dolça, on es pot apreciar aromes de fruites com el préssec.  

Una combinació d’aromes, sensacions i fragàncies per despertar els teus sentits i gaudir de la historia que s’amaga darrera de cada ampolla de vi. 

Per acomiadar-nos de l’experiència d’un tast de vins a casa,  res millor que fer-ho amb un tastet de diferents plats. Una bona proposta, és fer un sopar a base de platets per picar. Prepara tapes que vagin bé amb els vins del tast escollits i fes un bon maridatge. Gaudir del menjar amb diferents tipus de vins no ha de ser gens complicat,  és més fàcil del que sembla. Dona un cop d’ull a la llista que hem proposat a l’article Vi i gastronomia: L’art del maridatge . Et facilitarà la decisió.   

Es tracta de passar una vetllada divertida i original gaudint  de la companyia de nostres éssers estimats i del apassionant món del vi. 

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s